jom klik

jom klik

LIKE JOM PILIH SAJA

Sunday, October 17, 2010

Steven Gerrard

shoot baik punyerrrrrrrrrrr



Steven Gerrard adalah seorang pemain bola sepak Inggeris yang beraksi untuk pasukanLiverpool F.C. Beliau dianggap sebagai antara pemain tengah terbaik di dunia, dan kini menjadi kapten pasukan Liverpool.

time muda



Gerrard memakai jersi nombor 8 di Liverpool (sebelum itu memakai jersi nombor 17 dan 28) dan ketika ini adalah Ketua Pasukan Liverpool. Steven Gerrard lebih gemar bermain di bahagian tengah midfield, tetapi dalam musim 2005-06 dia digunakan oelh Rafael Benitez di sebelah kanan pemain tengah. Ada kalinya Steven Gerrard digunakan sebagai penyerang sokongan oleh Rafael Benitez. Semasa Gerard Houllier pula, Gerrard selalu digunakan sebagai bek kanan. Ini membuktikan Steven Gerrard pemain serba boleh, dan bermain dengan cemerlang tidak kira di posisi mana beliau diturunkan.


goalllllllllllllllll..................


Ciri permainan Steven Gerrard adalah larian menyerang yang kuat, sepakan yang menyengat dan kebolehannya untuk memberikan dorongan dan inspirasi kepada pemain-pemain di sekelilingnya. Antara perkara pertama dilakukan Rafael Benitez selepas menjadi pengurusLiverpool adalah untuk melatih Steven Gerrard mengurangkan lariannya tanpa menjejaskan keberkesannya di tengah padang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...